Elektronikus ügyintézés
Kiadás dátuma: 2018.09.07.

Általános információk

Tisztelt Partnerünk, Ügyfelünk!

Üdvözöljük a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (a továbbiakban: SZTNH) elektronikus ügyintézési rendszerének oldalán.

Az SZTNH előtti eljárásokban — tájékoztatás kérése és annak teljesítése, valamint a nemzetközi szabadalmi ügyek és a közös jogkezelő szervezetek díjszabásának jóváhagyásával kapcsolatos ügyek kivételével — elektronikus kapcsolattartásnak kizárólag azonosításhoz kötött módon van helye.

Az azonosítás az alábbi módokon történhet:

  1. A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) használatával (pl. ügyfélkapu, részleges kódú telefonos azonosítás vagy tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány)
  2. Az SZTNH továbbra is biztosítja ügyfelei számára azt a lehetőséget, hogy beadványaikat elektronikus úton a megszokott ügyfélkapus azonosítást követően nyújtsák be
  3. Ügyfélkapus azonosításon alapuló partnerkártyás azonosítással
  4. Elektronikus aláírással

Az alábbiakban felsorolt oltalmi formák elnevezésére kattintva megtudhatja, hogy milyen ügytípusok vonatkozásában van lehetősége az SZTNH-nál ügyeit elektronikusan intézni:

Az elektronikus ügyintézési rendszer használatának módjáról, valamint az SZTNH egyéb szolgáltatásairól a képernyő jobb oldalán található menüpontok segítségével tájékozódhat.